Total 1,179
1179
게이미피케이션 요소를 적용한 ‘사이언스 레벨 업’ 과학 수업이 과학긍정경험에 미치는 효과
The Effect of ‘Science Level-Up’ Science Classes with Applied Gamification Factors on Positive Experiences about Science (PES)
이여빈, 신영준 | 2019
1178
교육과정 개정에 따른 학교 급별 생물 분류 내용의 변천
Changes in Biological Classification Content according to the Revision of Science Curriculumat Different School Levels in Korea
이영미, 강은희, 김남일 | 2019
1177
중학교 과학영재 학생의 과학적 가설에 대한 인식과 가설설정 능력
Scientifically Gifted Middle School Students’ Awareness of and Ability to Formulate Scientific Hypothesis
이혜경, 박형용, 김영수 | 2019
1176
문제중심 STEAM 프로그램이 고등학생의 과학 관련 태도와 STEAM 수업에 대한 인식에 미치는 효과
The Effect of Problem-based STEAM Program on the Science-related Attitudes, and the Perception about the STEAM Instruction for High School Students
이지윤, 심규철 | 2019
1175
3D 프린터를 활용한 식물의 구조 프랙털 제작 STEAM 수업이 과학 탐구 능력, 창의적 문제해결력 및 과학적 흥미도에 미치는 효과
Effects of Fractal STEAM Lesson for Plant Structure on Scientific Process Skills, Creative Problem-solving Ability and Scientific Interest Using 3D Printer
홍진석, 홍승호 | 2019
1174
2009 개정과 2015 개정 교육과정에 따른 생명과학 I 교과서의 탐구활동 비교
A Comparison of Inquiry Activities in Life Science I Textbooks according to the 2009 Revised and 2015 Revised Curriculum
박은경, 정은영 | 2019
1173
과학관의 역할에 대한 과학관 홈페이지 인사말과 초등학생의 생각 탐색- 텍스트 네트워크 분석기법 활용 -
A Study on Science Museum Homepage Introduction and Elementary School Students’ Thoughts about Science Museum Roles- Through Text Network Analysis -
김동렬 | 2019
1172
대학에서의 과학 탐구 수업이 고등학교 과학 동아리 학생들의 과학에 대한 태도 및 학습 동기에 미치는 영향
The Effects of Science Inquiry Class in University on Attitudes toward Science and Motivation of Science Learning of High School Science Club Students
이명준, 심재호 | 2019
1171
뇌기반 진화적 접근법에 따른 초등 과학 야외학습에서 인지적 영역의 적용․확장 단계 활동에 대한 과학 창의성 평가 방식별 차이 분석
A Study on the Differences of Scientific Creativity according to Methods of Assessment on the Cognitive-furthering Stage Activities in Elementary Science Outdoor Learning by a Brain-based Evolutionary Approach
박형민, 임채성 | 2019
1170
POE 수업 모형을 적용한 생물 수업에서 탈북 학생이 보이는 학습의 특성 분석
Analysis of Learning Characteristics of North Korean Defector Students in Biology Class Using POE Model
최진실, 심재호 | 2018
1169
예비 생물교사들의 ‘좋은 과학교과서’에 대한 가치지향 탐색 - 모의 과학교과서 선정위원회 활동 사례를 중심으로 -
Exploring the Value Orientation of Pre-service Biology Teachers toward ‘Good Science Textbooks’ - Focusing on the Activities of the Mock Science Textbook Selection Committee -
신세인, 박은주, 하민수, 이준기 | 2018
1168
2015 개정 교육과정에 따른 ‘생명 과학 I’ 교과서의 과학 글쓰기 활동 분석
Analysis of Science Writing Activities in ‘Life Science I’ Textbooks according to the 2015 Revised Curriculum
박은혜, 정은영 | 2018
1167
한국생물교육학회의 역사와 국내 생물교육 연구의 동향
The History of the Korean Society of Biology Education and Research Trends of Biology Education in Korea
강은희, 이영미, 김남일 | 2018
1166
예비교사들의 스마트 학습 환경에 대한 이미지
Exploring Pre-service Science Teachers’ Images in Smart Learning Environment
유금복, 전상학, 강은희 | 2018
1165
초등 과학영재와 일반학생의 메타인지와 과학적 추론 능력 관계 분석
Analysis on the Relationship between Meta-cognition and Scientific Reasoning Skill for the Scientifically Gifted Students and the General Students in Elementary School
김지숙, 최선영 | 2018
 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10