Total 1,227
1227
모둠 토론형 학습이 생물 1급 정교사 자격연수의 질 개선에 미치는 효과 분석
Effect of Group Discussion Type Learning on Quality Improvement of Professional Development Program for the First-Class Biology Teacher Certificates
김신혜, 서혜애 | 2020
1226
국가수준 학업성취도 평가 과학과 생명 영역 문항의 문항 유형 및 행동 영역에 따른 응답 특성 분석
Analysis of the Response Characteristics on Items of Life Science of Science Subject of National Assessment of Educational Achievement (NAEA) according to Item Type and Behavior Dimension
이재봉, 심규철 | 2020
1225
교육과정 개정에 따라 교육과정과 교과서에 나타난 동물 관련 개념의 수평적 ․ 수직적 연계성
Horizontal ․ Vertical Articulation of the Animal-related Concepts in the Curriculum and Textbooks according to Revision of Curriculum
서경희, 김영신, 김혜경 | 2020
1224
환경동화를 활용한 환경교육 프로그램이 초등 저학년 학생의 환경보전지식과 환경감수성에 미치는 영향
The Effects of Environmental Education Program Using Environmental Fairy Tales on Environmental Conservation Knowledge and Environmental Susceptibility of Elementary Lower Grade Students
우미정, 소금현 | 2020
1223
3D 파노라마 가상현실 기술을 활용한 식물 생태학습 프로그램의 개발 및 적용
Development and Application of Plant Ecology Field Trip Program using 3D Panorama Virtual Reality Technique
김정민, 송신철 | 2020
1222
예비 과학교사를 대상으로 과학탐구실험 맥락을 활용한 PCK 기반 과학의 본성 프로그램 적용 효과 탐색
The Effect of PCK based NOS Program using the Context of Science Inquiry Experiment for Preservice Science Teachers
김선영 | 2020
1221
디지털 과학 교과서 읽기 과정에서 나타나는 초등학교 4학년 학생들의 안구운동 분석 - ‘식물의 생활’ 단원을 중심으로 -
Analysis of Science Digital Textbook Reading Process of 4th Grade Elementary School Students based on Eye Movement - Focused on the Unit of ‘Life of Plant’ -
손윤정, 신원섭, 신동훈 | 2020
1220
북한의 고급중학교1 생물과 남한의 생명과학1 교과서의 내용 특징 비교 분석
Comparative Analysis of Contents Characteristics of North Korean Higher-level Middle School 1Biology and South Korea Life Science 1 Textbook
심재호, 양승원 | 2020
1219
생명과학 VR 콘텐츠의 언어정보 제시방식에 따른 주의집중 분석 - 시선추적 연구 -
Pattern of Visual Attention according to Presentation Type of Language Information in Life Science VR Contents - Eye Tracking Study -
노세영, 권승혁, 권용주 | 2020
1218
언어 네트워크 분석을 활용한 교육과정 개정에 따른 자극과 반응 단원의 개념 연계성 변화
Changes in Articulation of Stimulus and Reaction Unit Concepts according to Revision of Curriculum Using Semantic Network Analysis
서경희, 김영신 | 2020
1217
구조방정식 모형을 활용한 초등 예비교사들의 생물학 실험 활동에 대한 태도, 환경 혐오감, 생물학 교수 불안 간의 관계 분석
An Analysis of Relations among Attitude toward Biology Laboratory Activities, Environmental Aversion and Biology Teaching Anxiety in Elementary Pre-service Teachers through Structural Equation Modeling
김동렬 | 2020
1216
2015 개정 교육과정에 따른 초등학교 과학 교과서의 탐구 활동에 나타난 과학과 교과역량 분석
Analysis on the Science Subject Competencies in Inquiry Activity of Elementary Science Textbooks according to 2015 Revised National Curriculum
송신철, 심규철 | 2020
1215
2009 개정 및 2015 개정 교육과정에 따른 초등과학 식물의 구조와 기능 단원의 성취기준 및 탐구활동 비교 분석
Comparison of Achievement Standards and Inquiry Activity of the Structure and Function of Plants Unit of Elementary School Science between the 2009 and 2015 Revised National Curriculum
김경호, 심규철 | 2019
1214
생물1급 정교사 연수 프로그램에 대한 중등생물교사의 관심단계와 실행 의지
Biology Teachers’ Stages of Concerns and Intention of Implementation on the Level 1 Biology Teacher Qualification Training Program
김보성, 심재호 | 2019
1213
문제중심학습(Problem-Based Learning)을 활용한 예비 생물교사 대상의 식물분류학 수업 사례 연구
A Case Study of the PBL Program in Plant Systematics Classes for Pre-service Biology Teachers
김흥태 | 2019
 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10